Skäggmesen (Panurus biarmicus) en av mina absoluta favoritfåglar. Mycket vacker fågel och hanen har ett väldigt speciellt utseende med sina "slokmustascher". Vintertid kan man se dem i vassen knaprande på fröställningarna längst upp i toppen. Inte alltid så lätt att få "rena skott" på dem eftersom de rör sig mycket lågt nere bland vassen.
Kadonnut muisti palailee, lasinalusia ja kirpputoreja
-
Kesäpäivänseisaus oli eilen. Tänään päivä on siis ihan pienen hivenen
lyhyempi kuin eilen. Muutenhan minun näkökulmastani paras osa kesää on
vielä edessä...
1 timme sedan


















