Det har inte blivit så mycket fotande den senaste tiden....Då får man gräva i arkivet ! Fastnade för denna tidiga augustimorgon för ett par år sedan.... Morgondimma och det bleka solljuset, en kombination som jag längtar efter redan nu....Men först skall det bli vår...den har tagit paus här för tillfället. Trevlig helg !
Wonderful shots, Lasse. I love that kind of magic you can breathe when you "submerge" yourself in those fantastic sceneries. A big hug from Spain, my friend.
Dessa bilder av nyligen eller från arkivet, det är bara geweldgie foton. Du är en riktigt professionell när det kommer till fotografering och särskilt de arter som gyllene ljus och dimma. Faktisk klass!
Ja det där är verkligen en fin kombination.Morgondimma,silhuettfåglar och det skira ljuset.Dessutom är ju svanar extra vackra till sådana här bilder. Gillar den översta där svanen stretchar sina vingar. //Kicki
Ja nog har våren tagit en paus ..och lite mer ..Men just idag .. verker det i alla fall som den försöker komma tillbaka.. får se om den kan det. Jätte vackra bilder som du har hittat i ditt arkiv :)
Underbara stämningsfulla bilder som lika gärna kunde vara tagna en tidig vårmorgon...vi väntar och längtar:) Glad Påsk önskar jag dig, hoppas att den kommer med vår och värme!
Tusen tack Klas ! Ja det blev lite romantisk stämning där på morgonen. Egentligen ljusets förtjänst som oftast... Och har tänkt på färgerna själv - hur kunde det bli så ? Jag har inte använt något filter utan det blev verkligen denna "speciella" färgton.
Åhh Lasse!Tusen tusen takk for dinhyggelige kommentar!Ønsker dere også en fin Påske:-) Gleder meg til vi alle er på nett igjen..Og dine vakre vakre bilder:-) Vennlig hilsen Anita
Hallå där ute. Det går på halvfart här också. Lusten till att fota och blogga har nästan avstannat men,jag hoppas att det snart vänder. Ha nu en riktig skön påskhelg men ta det lugnt med äggen. Kramizzzar ifrån oss i lilla Dingle
Glad de bildene ikke ble liggende i arkivet uten at andre fikk se dem! De fortjente virkelig å bli publisert. Nydelig lys og tåken skaper en flott, trolsk stemning!
Hei Lasse, utrolige flotte bilder du lagt ut i det siste! Du leker deg virkelig med lyset fra flere innfallsvinkler! Det ser så flott ut at dette må jeg prøve meg mer på! Jeg har jo en forkjærlighet for fugler, men det kan jo være spennende å prøve noe nytt! Gleder meg til plussgradene og våren kommer her i midt Norge! Ha en flott fotouke! Mvh Lillian
Tackar, tackar så mycket Lillian! Ja nu kommer våren här också, solen är otroligt stark men fortfarande har vi 5-10 minusgrader på natten. Mycket ovanligt. Väntar på blåsipporna som åtminstone är en månad försenade.
Superfina bilder, där den första tilltalade mig mest! Ja, den där våren den väntar vi fortfarande på - men nu ska den visst komma imorgon!? Ha det gott, Lasse! /Pia
In de tuin
-
Foto's die ik in de tuin heb gemaakt.
Er staan verschillende kleuren klaprozen, maar ook de korenbloemen zijn
aanwezig.
En heb je die, dan komt met een...
-
Hier weer wat opnames die ik gemaakt heb op mijn ronde die ik op
verschillende plaatsen ben geweest. Maar op 1 plek mis ik de Huiszwaluw
waar elk jaar 'n...
Vacation 2026 Poland and Germany ...
-
Van 30 mei tot en met 17 juni waren we met vrienden in Polen en Duitsland
op vakantie waar o.a natuur en cultuur de meeste aandacht kregen.
We verbleven...
All About The Skimmers!
-
Well not really all about the skimmers, but that's where we start....
It was a pleasure to be accompanied by Steve Graham at Birk Bank on Tuesday
when we...
Rosen und Dichter - Friedrich Nietzsche
-
.
Meine Rosen
Ja! Mein Glück – es will beglücken –,
Alles Glück will ja beglücken!
Wollt ihr meine Rosen pflücken?
Müsst euch bücken und verstecke...
Hay días así...
-
Procurar que la infusión de la mañana esté templada. Dado que ya a estas
horas viene el día “templado”. Ni a los vencejos se les oye.
Comprobar que, p...
De ijsbloem die openging bij 33 graden
-
Frankrijk ligt in het midden van de hittekoepel. Wij hier in Nederland
zitten onder de noordrand ervan. Het is warm. Mijn weerstation gaf
vanmiddag 33,2°...
-
What a bad weather we have here in westcoast of Norway.
There seems no end of the rain..
Thing we do when not watching football and other stuff
will b...
2026 - juni- vogels
-
Juni begon vooral heel nat ..dan denk je aan de zwarte sterns op de
vlotjes, die moeten overleven is regen en harde wind. Insecten zitten
verscholen ond...
Pinery Provincial Park, Lambton Shores, ON
-
* 21 May, 2026*
Miriam had business to take care of in Zurich, ON so we decided to
combine that with a visit to Pinery Provincial Park.
On the wa...
I skuggan av ljuset...
-
Stilla i den svalkande skuggan, halvt dold medan kvällsljuset faller över
skogsbrynet. Först såg jag stenarna, ormbunkarna och de varma fläckarna av
sol...
Czerwiec. W oczekiwaniu na dalie.
-
Jedna dalia w moim ogrodzie ma dwa pąki. Pewnie niedługo rozkwitnie.
Nie mogę się doczekać. Ale kwitną róże i wiele innych kwiatów, którymi się
mogę...
Värsta UFC- fighten !
-
Under dessa tider är ju knölsvanar - åtminstone hanen - rejält aggressiva.
Även människor trakasseras som vi läst om. Så här ett rejält råkurr under...
Roodborst / Erithacus rubecula
-
Deze roodborstjes tijdens een vakantie kunnen fotograferen.
We maken altijd een opstelling en zetten voer neer, deze serie foto's heb
ik de maand april ku...
Weer eens vogels
-
Het is wel heel lang stil geweest op dit blog.
Maar nu toch een bericht. Hierboven de fraaie setting van een fotohut
in Harmelen. Aangeprezen als ijsvog...
Bos- en tuinvogels
-
In mijn vorige blog heb ik een aantal bosvogels laten zien, vandaag een
vervolg daarop met een aantal soorten die ik in hetzelfde gebiedje aan de
rand va...
Plasdras
-
Tureluur
In deel I was er alleen aandacht voor de Watersnip en de Kleine Plevier. In
dit deel komt
de rest aan bod. Tijdens de dag veranderde de weerso...
COLORES NATURALES DE BÉJAR.
-
Aciano. Azulejo, con escarabajo de seis puntos.
Dedalera. Digitalis Purpurea.
Rosas.
" Es una locura odiar a todas las rosas por que una te pinchó "
...
(On)verwachte lentebeelden
-
Als het lente wordt hoop je natuurlijk op beelden van nieuw leven.
Dat lukt het ene jaar beter dan het andere.
De beelden in dit blog zijn de meest rec...
Nog een rondje polder....
-
Nog maar een keer een rondje polder. Daar is altijd wel wat te zien.
Verder eigenlijk niet veel tekst alleen wat leuke plaatjes van de vogels
aldaar.
...
Badderende Neushoorn
-
Deze keer weer een aantal foto's die ik onlangs heb gemaakt in Safaripark
Beekse Bergen.
Want tijdens de warme dagen van dit voorjaar, was het prima vert...
Maand mei 2026 Een bijzondere maand
-
De maand mei is er een om te onthouden. Ik heb zoveel mooie soorten
gezien. De Banken werden rijk bedeeld en in de direkte omgeving was veel te
zien. O...
-
Hello dear friends and fellow blogger This is an update to let you know
that the surgery went well, and I am feeling relieved and thankful that it
is all...
rondje westland
-
Heerlijk om zo door de polder te rijden
De brug over het oranjekanaal bij hoek van holland
hier een doorkijkje vanaf die zelfde brug
en dit is de andere ka...
En dag på stranda
-
Det var rimelig kaldt på morgenen med 16 blå. Likevel ønsket jeg meg en tur
ut til ei langgrunn strand der isflak og is hadde boltret seg i lange
tider. ...
Getting Old
-
. I reached the ripe old age of 88 a few days ago and learned the how
difficult life becomes. I have forgotten just how difficult operating the
computer is...
Sunday Morning Reflections
-
Yesterday, I wrote a long, angry blog post about all the craziness,
firings of longterm employees, with no consideration, no analyses of what
they did o...
Arao común (Uria aalge)
-
Como todos los inviernos la bahía de Castro Urdiales se anima con la
presencia del *Arao común (Uria aalge)*, un placer ver como se sumerge y
"vuela" bajo...
Syksy - Autumn
-
Olin eilen aamulla Lapakiston luonnonsuojelualueella. Sää oli melkein koko
ajan pilvinen.
*Yesterday morning I was in the Lapakisto nature reserve a...
Januari vogels
-
Een overzicht van vogels die ik in Januari nog heb kunnen vastleggen. Werk
en slecht weer liggen steeds vaker dwars.
Wel naar de Brouwersdam geweest om kus...
En glad hobbyfotograf vars fotointresse vaknat igen och tagit ny fart. Mycket tack vare sonen Fredriks intresse. Den som tjatade mest om att jag skulle köpa digitalkamera var dock redaktör Andreas på MFT så han är också delaktig i mitt nyvaknade intresse. Resorna till Ole M i Flatanger i Norge och örnfotograferingen där har också gjort att intresset ökat ytterligare. Natur, målning, träning o sport är andra intressen. Liksom att läsa en god bok.
To get in contact: lars-eric.sellberg@telia.com
Zdjęcia są pełne uroku i trochę w nich tajemniczości. Pozdrawiam.
SvaraRaderaThe pictures are full of charm and a bit of mystery in them. Yours.
Beautiful series, Lasse. The first one is my favorite. Greetings, Joke
SvaraRaderaGreat serie photo's Lasse.... compliments.
SvaraRaderaGreetings, Joop
Trevlig och bra bildsekvens.
SvaraRaderaHelt nydelig! Stemningsfylt, sart og vakkert.
SvaraRaderaFlotte morgenstemninger. Det første ble min favoritt.
SvaraRaderaVåre kommer nå....tror jeg, og gleder meg til at allt våkner til liv igjen :-)
SvaraRaderaså flotte bilder !
SvaraRaderahilsen dirk
Bonitas capturas.Saludos
SvaraRaderaFlotte, meget stemningsfulle bilder, fint lys, duse, fine farger!
SvaraRaderaGreat photos Lasse.
SvaraRaderaThe first is totally awesome, super nice colors too.
Greetings Irma
great serie , i like the first one ! :)
SvaraRaderaSå vackra bilder! Önskar att det var den tiden på året som på bilderna... Var är våren?? Här hade vi -18 idag på morgonen!! Ha en bra helg!
SvaraRaderamarvelous! thanks for sharing from your archives!
SvaraRaderaDit is geweldig mooi,wat een sfeer.
SvaraRaderaHi Lasse.. I love,love,love that first one ...awesome!!
SvaraRaderaGrace
Härliga bilder, du har säkert många fina bilder i ditt arkiv. Den översta bilden blir min favorit denna gång...
SvaraRaderaTrevlig helg!
Morgan
OMG!!!
SvaraRaderait's like midst of a fairy tale - it's allowed to experience a miracle!
wish you a delightful weekend, dear Lasse.
hugs and kisses.
isabella
Hei på deg Lasse!
SvaraRaderaNydelige bilder fra deg:-)Naturen er vidunderlig:-)
God Påske :-)
Flotte bilder med en helig stemning.
SvaraRaderaOttar
tappade andan när första bilden nådde näthinnan.
SvaraRaderaJättefina bilder! Arkivet brukar överraska vad man har när man kollar till det
SvaraRaderaWonderful series.
SvaraRaderaKomea ja tunnelmallinen sarja.
SvaraRaderaUtu retusoi mukavasti.
Very nice photo's Lasse, the first one I find the most beautiful.
SvaraRaderaHave a nice weekend,
Ad
Magiskt vacker bildserie, så fint med blänket på näbben i den första.
SvaraRaderaHälsn
M
Flott stemning i alle bildene! Det er du god på, Lasse.
SvaraRadera:)
Glad you are hiding in your repository, wonderful photos.
SvaraRaderaGr Cees
Beautiful interior photos you have taken. Nice to see.
SvaraRaderaGroetjes Tinie
Wonderful shots, Lasse.
SvaraRaderaI love that kind of magic you can breathe when you "submerge" yourself in those fantastic sceneries.
A big hug from Spain, my friend.
Kaunista, tunnelmallista - ihanat joutsenet!
SvaraRaderaGorgeous pictures!!!.. Cheers!!!.. A regard from Madrid..
SvaraRaderaThanks all wonderful friends !
SvaraRaderaI can hear the music... Swan lake... Wonderful.
SvaraRaderaJa det är en härlig tid som förhoppningsvis väntar oss.Härligt stämmningsfulla bilder!
SvaraRaderaDessa bilder av nyligen eller från arkivet, det är bara geweldgie foton. Du är en riktigt professionell när det kommer till fotografering och särskilt de arter som gyllene ljus och dimma. Faktisk klass!
SvaraRaderaHälsningar, Helma
Härliga bilder med svanarna. Idag när jag var ute och åkte skidor på havet känns dina bilder långt bort, men de ger hopp/Brita
SvaraRaderaWow, unbelievable lights.
SvaraRaderaVery good shots, congartulations Lasse. Have a nice weekend.
Greetings, Miklos
Ja det där är verkligen en fin kombination.Morgondimma,silhuettfåglar och det skira ljuset.Dessutom är ju svanar extra vackra till sådana här bilder.
SvaraRaderaGillar den översta där svanen stretchar sina vingar.
//Kicki
Virkelig stemningsfulle bilder av sangsvanene. Likte veldig godt det første bildet. God påske!
SvaraRaderaWonderful oldies Lasse. Once again you got a beautiful light!
SvaraRaderaThanks for new comments, makes me happy !
SvaraRaderaTakker for besøket, det var hyggelig. Du har kjempefine
SvaraRaderabilder som alltid
Nordis
ÅÅÅ helt fantastiskt vackra bilder! Nu dröjer det nog inte länge förrän våren kommer till er :)
SvaraRaderade där fina bilderna kan man gott se en gång till. Och väntar på våren gör vi. :)
SvaraRaderaSpecial moment!
SvaraRaderaso beautiful Lasse !
SvaraRaderaimages like a poem !
love these oldies !
wish you a nice week
vakkert , kejmpe flott serie!
SvaraRaderahilsen dirk
Ja nog har våren tagit en paus ..och lite mer ..Men just idag .. verker det i alla fall som den försöker komma tillbaka.. får se om den kan det.
SvaraRaderaJätte vackra bilder som du har hittat i ditt arkiv :)
kram :)
Tackar tusenfalt till er alla !
SvaraRaderaBonitas escenas, con la atenuante de ese misterio que crea la niebla.
SvaraRaderaSaludos.
Underbara stämningsfulla bilder som lika gärna kunde vara tagna en tidig vårmorgon...vi väntar och längtar:)
SvaraRaderaGlad Påsk önskar jag dig, hoppas att den kommer med vår och värme!
Thanks very much Jesús !
SvaraRaderaGlad Påsk Gertie o tusen tack !
amazing shot...great mood...nice swan in the mist
SvaraRaderaBeautiful, beautiful!!!
SvaraRaderaHugs.
Thanks very much Cimpoaca and teca !
SvaraRaderaMycket fint, Lasse! Kan känna mig in i stämningen hur lätt som helst och jag är väl helt enkelt en smula romantiskt lagd. / Deerhunter
SvaraRaderaTusen tack Klas ! Ja det blev lite romantisk stämning där på morgonen. Egentligen ljusets förtjänst som oftast... Och har tänkt på färgerna själv - hur kunde det bli så ? Jag har inte använt något filter utan det blev verkligen denna "speciella" färgton.
SvaraRaderapeaceful
SvaraRaderaserene
lovely
Thanks Tammie !
SvaraRadera...awesomely gentle deliciousness! ~ blessed be! ~ dear kindred brother!...(0:
SvaraRaderaHej!
SvaraRaderaFantastiskt vackert med ett fint och stämningsfullt morgonljus!
Glad Påsk ! /Bea
Thanks so much earthenmagic!
SvaraRaderaTusen tack Bea och jag önskar dig detsamma!
Åhh Lasse!Tusen tusen takk for dinhyggelige kommentar!Ønsker dere også en fin Påske:-)
SvaraRaderaGleder meg til vi alle er på nett igjen..Og dine vakre vakre bilder:-)
Vennlig hilsen Anita
Tusen tack Anita !
SvaraRaderaWhat a beautiful series this is, Lasse.
SvaraRaderaSuch a wonderfully peaceful mood.
Thanks Lisa !
SvaraRaderaHallå där ute.
SvaraRaderaDet går på halvfart här också.
Lusten till att fota och blogga har nästan avstannat men,jag hoppas att det snart vänder.
Ha nu en riktig skön påskhelg men ta det lugnt med äggen.
Kramizzzar ifrån oss i lilla Dingle
Fotos bonitas, harmonia perfeita da natureza.
SvaraRadera¸.•°♡
♡ "Que este nosso pequeno mundo virtual, nesta Páscoa,
seja cada vez mais humano!"
¸.•°♡
♡ Feliz Páscoa!!!
Tackar, tackar Lotta och vi önskar er detsamma ! Inspirationen kommer och går, så är det bara. Du kan vara lugn den kommer tillbaka till dig igen :-)
SvaraRaderaThanks very much Magia !
Wie immer wissen deine wundervollen stimmungsvollen Fotos zu bezaubern, lieber Lasse.
SvaraRaderaIch wünsche dir eine frohe Osterzeit,
liebe Grüße, die Waldameise
A great atmosphere in these photos. Very nicely done.
SvaraRaderaGr. René
Weldameise - Thanks very much ! And Hapy Easter holiday to you too!
SvaraRaderaThanks very much René!
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
SvaraRaderahappy easter!!
SvaraRaderaas always, gorgeous photos btw.
Thanks Berty, wish you the same !
SvaraRaderaGlad de bildene ikke ble liggende i arkivet uten at andre fikk se dem! De fortjente virkelig å bli publisert. Nydelig lys og tåken skaper en flott, trolsk stemning!
SvaraRaderaHåper du har en fin påske!
Irene
Tusen tack Irene. Har haft en fin påsk med sol men kalla nätter. Hoppas du har en fin påskferie också!
SvaraRaderaBeautiful light and captures, Lasse.
SvaraRaderaThank you Rick!
SvaraRaderaFlotte stemningsfulle bilder!
SvaraRaderaNå ønsker jeg vår :-)
Tack! Det gör jag också! Hoppas få uppleva orrspel och ev tjäder också.
SvaraRaderaHei Lasse, utrolige flotte bilder du lagt ut i det siste! Du leker deg virkelig med lyset fra flere innfallsvinkler! Det ser så flott ut at dette må jeg prøve meg mer på! Jeg har jo en forkjærlighet for fugler, men det kan jo være spennende å prøve noe nytt! Gleder meg til plussgradene og våren kommer her i midt Norge! Ha en flott fotouke!
SvaraRaderaMvh Lillian
Tackar, tackar så mycket Lillian! Ja nu kommer våren här också, solen är otroligt stark men fortfarande har vi 5-10 minusgrader på natten. Mycket ovanligt. Väntar på blåsipporna som åtminstone är en månad försenade.
SvaraRaderaVackra stämningsfulla bilder här!
SvaraRadera:) Lasse
Vackra stämningsfulla bilder här!
SvaraRadera:) Lasse
nydelig morgenstemning
SvaraRaderaTackar så mycket Lasse(Naturbilden) och Kolbjörn !
SvaraRaderaNydelig bildeserie med vakre stemninger!
SvaraRaderaVakkert!
mvh Knut
Tack ska du ha Knut, kul du gillar bilderna !
SvaraRaderaBelas fotografias da Natureza...Espectacular....
SvaraRaderaCumprimentos
Thanks very much Fernando !
SvaraRaderaWow...
SvaraRaderaJättefina bilder som verkligen får mig att längta ännu mer efter svenska sommar.
SvaraRaderaTrevlig helg till dig också!
Agneta
Thanks Vineeta !
SvaraRaderaTusen tack Agneta!
SvaraRaderaBom fim de semana!
Muita paz e muitas alegrias!
♫♫° ·.♪
Superfina bilder, där den första tilltalade mig mest! Ja, den där våren den väntar vi fortfarande på - men nu ska den visst komma imorgon!?
SvaraRaderaHa det gott, Lasse! /Pia
Det går fint å grave i arkivet også. skulle bare mangle at vi ikke kan vise frem bilder som er tatt i fortid :)
SvaraRaderaskjønne elegante! flott kunstverk!
og det ser litt kaldt ut, i forhold til de over her :)) men så veldig vakkert!
Tusen tack alla !
SvaraRadera